Garantie en klachten


Garantie

 

Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. U kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.
Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u binnen een redelijke termijn contact op te nemen met ons. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee maanden ook acceptabel zijn.

Indien u tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.

 

Wat betekent garantie?

Zolang als je garantie hebt op een product, garandeert de fabrikant of importeur dat het product bij normaal gebruik goed blijft werken. Als een product kapot gaat terwijl je er nog garantie op hebt, zullen wij eerst proberen het kosteloos te repareren of vervangen. Lukt dit ons niet binnen een redelijke termijn, dan zullen wij je (een deel van) het aankoopbedrag vergoeden. Lees hier hoe je jouw product ter reparatie kan aanbieden.

In de garantievoorwaarden staat vermeld wat jouw rechten en plichten zijn tijdens en na de garantieperiode. Geen enkele bepaling in de garantievoorwaarden mag jouw wettelijke garantie beperken. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

 

Garantieduur
Op je aankoopfactuur of garantiebewijs kan je zien of je nog garantie hebt op een product. De garantieperiode van het product is geldig vanaf de dag dat de bestelling is geplaatst.

 

Wat valt er niet onder de garantie?
Graboo berekent de kosten van reparaties aan jou door bij producten waaraan beschadiging is ontstaan door onheil van buitenaf of door normale slijtage. Ook kosten die voortvloeien uit verkeerd gebruik van een product zijn altijd voor jouw rekening.

*Let u daarom ook op onze aanwijzingen omtrent het onderwerp retournering om beschadiging tijdens het transport te vermijden.

 

Voorbeelden waarbij de garantie vervalt

 

Het vervallen van de garantie

Houdt u er rekening mee dat bij mechanische beschadigingen, veroorzaakt door het handelen van de klant, zoals breuk, scheuren, putten, deuken, krassen etc., welke na aankoop zijn ontstaan, uw recht op garantie vervalt.

 

Mechanische beschadigingen van producten:

Deuken of verbogen hoeken, in het bijzonder bij harddisks en andere massa-opslagproducten, wijzen op een niet juist gebruik van het product. Mechanisch beschadigde moederborden, processors, geheugenmodules, controllerkaarten etc. worden nimmer omgeruild. Garantie is in dergelijke gevallen uitgesloten.

 

Beschadigde of verwijderde zegels:

Het verwijderen van aangebrachte zegels, barcodes, waarschuwingen of andere stickers kan invloed hebben op de garantie.

In ieder geval geldt: Bouw alleen zelf componenten in, als u zeker weet hoe u dit moet doen. Bij elk van de hierboven omschreven defecten vervalt onherroepelijk de garantie.

 

Alles over Reparatie vind je hier

 


Klachten

 

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@graboo.nl. 

Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

 

We doen ons best om je zo goed mogelijk te helpen. Mocht je onverhoopt toch ontevreden zijn, dan staan we je graag te woord. Je kunt hiervoor op verschillende manieren contact met ons opnemen.

 

Voor vragen over garantiemogelijkheden en technische ondersteuning kunt u terecht bij onze klantenservice.

Tel: +316 86430021

Bereikbaarheid van maandag tot en met vrijdag van 09:00 tot 18:00 uur en op zaterdag van 12:00 tot 16:00 uur.

Mail: info@graboo.nl

 

We streven ernaar om je e-mail binnen 48 uur te beantwoorden!