Verzend- en Retourbeleid

Bij Graboo streven we naar transparantie en uitstekende klantenservice. We willen ervoor zorgen dat uw winkelervaring bij ons soepel en prettig verloopt. Hieronder vindt u alle informatie over verzendingen, annuleringen en retourzendingen.

 

Leveringsinformatie

Beschikbaarheid van Producten

Ons geautomatiseerde voorraadbeheersysteem toont realtime de beschikbaarheid van onze producten. Producten zijn voorzien van kleurcodes om aan te geven of ze op voorraad zijn. Is een product tijdelijk niet leverbaar? Laat uw e-mailadres achter, en wij sturen u een melding zodra het product weer op voorraad is.

Levertijden

  • Binnen Nederland: Levering via PostNL, binnen 1-3 werkdagen.
  • Internationaal: Levering via PostNL en DPD, binnen 3-7 werkdagen, afhankelijk van de bestemming.
  • Weekendbestellingen: Bestellingen geplaatst op zaterdag of zondag worden op maandag verwerkt en doorgaans op dinsdag bezorgd.
  • Feestdagen: Tijdens feestdagen kunnen levertijden afwijken. Raadpleeg onze pagina met afwijkende levertijden voor meer informatie.

Aflevering gemist?

Bent u niet thuis? De bezorger laat een bericht achter met instructies. Uw pakket wordt opnieuw aangeboden of naar een afhaalpunt gebracht, waar u het binnen 7 dagen kunt ophalen.

 

Verzendkosten

Voor elk land gelden vaste verzendkosten. De kosten variëren en verschillen per land.

Bezoek onze pagina Verzendtarieven voor een volledig overzicht van tarieven en details over verzending naar jouw bestemming.

Afhalen in Eindhoven

  • Gratis, alleen op afspraak.

 

Orderstatus

U ontvangt e-mails over de voortgang van uw bestelling:

  1. Orderbevestiging
  2. Verwerking van uw bestelling
  3. Verzending met Track & Trace-code

Met uw Track & Trace-nummer kunt u de status van uw zending volgen op de website van PostNL. Indien u een klantaccount heeft bij Graboo, kunt u de actuele status ook bekijken via 'Orderstatus' in uw account.

 

Annuleren of Wijzigen

Annuleren

U kunt uw bestelling annuleren zolang deze nog niet is verzonden:

  • Gebruik de annuleringslink in uw bevestigingsmail.
  • Of neem contact op met onze klantenservice via info@graboo.nl of +31 6 86430021.

Wijzigen

Wilt u een wijziging doorvoeren? Neem direct contact op met onze klantenservice. Wijzigingen zijn alleen mogelijk als de bestelling nog niet is verpakt of verzonden.

Terugbetaling

Na annulering wordt het aankoopbedrag teruggestort via de betaalmethode waarmee u heeft betaald:

  • iDeal of creditcard: Binnen enkele dagen.
  • Overboeking: Binnen 1-3 werkdagen.

Retourbeleid

We vinden het belangrijk dat u tevreden bent met uw aankoop. Is het product toch niet helemaal naar wens? Geen probleem — bij Graboo heeft u 30 dagen bedenktijd en regelen we uw retour graag zo duidelijk en soepel mogelijk.

 

Bedenktijd

U heeft het recht uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 7,25 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@graboo.nl. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

 

Retourinstructies in 3 stappen

Voor een snel en soepel retourproces adviseren wij u om eerst het herroepingsformulier te downloaden, in te vullen en mee te sturen met uw retourzending.

  1. Download en vul het herroepingsformulier in.
    Voeg dit formulier bij het product dat u wilt retourneren.
    📄 Download hier het modelformulier voor herroeping (PDF)

  2. Meld uw retour aan via onze retourpagina of stuur een e-mail naar info@graboo.nl.

  3. Verpak het product zorgvuldig en stuur het, samen met het ingevulde formulier, naar onderstaand retouradres. Bewaar uw Track & Trace-code om de zending te kunnen volgen:

      Graboo – Retourafdeling
      Kanaaldijk-Noord 111
      5642 JA Eindhoven
      Nederland

       

    Wanneer is een retour niet mogelijk?

    We kunnen een retour helaas niet accepteren in de volgende situaties:

    • Het product is gebruikt, beschadigd of incompleet.
    • De verzegeling is verbroken of beschermfolie is verwijderd.
    • Het betreft een gepersonaliseerd of hygiënisch product (zoals geopende audio-/video-artikelen of verzorgingsproducten).
    • De retourmelding of -zending gebeurt buiten de wettelijke termijn van 30 dagen.

     

    Waardevermindering bij schade

    Indien een product meer beschadigd is dan nodig om het te beoordelen, kunnen wij een deel van het aankoopbedrag inhouden. Verpak uw retour dus altijd stevig en zorgvuldig.

     

    Vragen of hulp nodig?

    Heeft u hulp nodig bij het retourneren of twijfelt u of een product retour mag? Neem dan gerust contact met ons op:

    • E-mail: info@graboo.nl
    • Telefoon: +31 6 86430021
    • Bereikbaarheid: Maandag t/m Vrijdag van 09:00 tot 17:00 uur.

     

    Dank u voor uw vertrouwen in Graboo. Samen bouwen we aan een duurzamere en klantgerichte toekomst!


    Veelgestelde Vragen

    Kan ik een product ruilen?

    Bestel het gewenste product opnieuw en stuur het originele artikel retour. Wij verwerken de ruiling als een aparte retour- en nieuwe bestelling.

    Wat als mijn product defect is?

    Neem binnen de garantieperiode contact op met onze klantenservice via info@graboo.nl voor een oplossing.

    Hoe volg ik mijn bestelling?

    U ontvangt een Track & Trace-code zodra uw pakket is verzonden.