Retourneren en ruilen


Jouw bestelling is met de grootste zorgvuldigheid verwerkt. Niet helemaal blij met je aankoop of is er iets niet in orde?
Dat kan natuurlijk gebeuren. Bij Graboo mag je (als consument) vanaf de dag na ontvangst 30 dagen om de bestelling te hierroepen. Lees hieronder verder hoe het retourneren in zijn werk gaat.

 

Bedenktijd

 

U heeft het recht uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. De kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn geheel voor onze rekening. Wij bieden 30 dagen gratis retournering op alle artikelen die u in onze webshop heeft gekocht.
Voor een probleemloze en traceerbare retourzending kun je het eenvoudigst je retour aanmelden door het formulier in te vullen of ons per e-mail op de hoogte te stellen via info@graboo.nl. Zodra u uw retour succesvol heeft aangemeld, ontvangt u de postzegels per e-mail. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 werkdagen na aanmelding van uw retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.


Hoe kan ik mijn product retourneren?

Je kunt jouw product op meerdere manieren retourneren, afhankelijk van waar u het heeft gekocht:

 

1. Inleveren in de locatie

Voor het retourneren van kleine producten ben je van harte welkom in onze winkel. Onze klantenservice medewerkers controleren het product en als deze voldoet aan onze retourvoorwaarden, betalen we je het aankoopbedrag terug of verrekenen het direct met jouw nieuwe aankoop. Bedragen boven € 200,- worden, voor jouw en onze veiligheid, altijd op je bankrekening teruggestort door middel van retourpinnen.

 

2. Retourneren via bol.com

Ben je niet tevreden met je bestelling die je op Bol.com bij Graboo hebt besteld? Je kunt je bestelling binnen de zichttermijn van 30 dagen altijd kosteloos retourneren via bol.com. Meld je retour via de volgende instructies aan bij bol.com:

  1. Ga in je account op bol.com naar Mijn bestellingen
  2. Klik bij de desbetreffende bestelling op Details bestelling
  3. Klik vervolgens op Retour melden
  4. Via deze weg kun je een retouretiket uitprinten waarmee je de bestelling kosteloos kunt retourneren.
  5. Zodra we je retourzending hebben ontvangen, laten we je dat per e-mail weten.

Klik hier voor meer informatie over het retourproces van bol.com.

 

3. Opsturen per post (Online gekocht bij WebShop Graboo)

Om een product te retourneren dat je in onze webwinkel hebt gekocht waar het zicht momenteel bevindt, heb je een gratis retourlabel nodig. Dit kunt u eenvoudig aanvragen door het formulier in te vullen dat u op de retourpagina vindt via onderstaande knop. Volg de instructies zorgvuldig en vul het retourformulier zo volledig mogelijk in en verzend het. Dit betekent dat je er zelf verantwoordelijk voor bent dat het product goed bij ons logistieke centrum aankomt.

 

Zo eenvoudig is een retourzending:

 

1. Leg het artikel samen met herroepingsformulier in het pakket. Stuur het terug in het pakket waarin het geleverd werd.

2. Sluit het pakket goed af en plak het label over op je pakketje.

3. Mocht je hulp nodig hebben, neem dan contact op met onze klantenservice via info@graboo.nl.

4. Geef het pakket af bij het dichtstbijzijnde PostNL punt.

5. Wil je een artikel omruilen? Bestel het item dan opnieuw in onze webshop en stuur je oude artikel terug.

6. Jouw terugbetaling ontvang je zodra jouw retourzending ons magazijn heeft bereikt. De complete retourafhandeling kan 1 tot 3 dagen duren. Bedankt voor je geduld.


Omdat het uw verantwoordelijkheid is om ervoor te zorgen dat Graboo het product in goede staat ontvangt, raden wij u aan:

  • Het product goed te verpakken.
  • Gebruik bij door PostNL bemande retourpunten uitsluitend een door Graboo verstrekt bezorglabel.
  • Bewaar het ontvangstbewijs van het postbedrijf op een veilige plaats totdat de retourprocedure is voltooid. Hierin staat tevens de track en trace code waarmee u de retourzending kunt volgen.

 

U kunt uw retouraanvraag indienen door op onderstaande knop te drukken.


U kunt gebruik maken van het Europees Modelformulier voor herroeping door dit mee te sturen met het product dat u retourneert. Dit formulier kun je alleen gebruiken als je een aankoop wilt retourneren die in de bedenktijd zit.

Het gebruik van dit formulier is optioneel.

Model Herroepingsformulier Graboo Pdf
PDF – 65,6 KB

Product ruilen?

 

Wil je een artikel omruilen? Dat is helemaal geen probleem. Bestel het item dan opnieuw in onze webshop en stuur je oude artikel terug.

 

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op via +31686430021. We proberen dan het afleveradres bij onze vervoerder te wijzigen.

 

Restitutie

Na aanmelding van het product voor retournering via het retourformulier crediteren wij u zo spoedig mogelijk. Dit betekent uiterlijk binnen 14 dagen, bij aantoning dat de product(en) zijn teruggestuurd. Als producten beschadigd worden teruggestuurd, kunnen wij kosten in rekening brengen. Wij brengen dit alleen in rekening als de schade een gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Let op: 

Zorg er altijd voor dat je de track & trace code goed bewaart om je retour te kunnen traceren!