Retourneren en ruilen


Jouw bestelling is met de grootste zorgvuldigheid verwerkt. Niet helemaal blij met je aankoop of is er iets niet in orde? Dat kan natuurlijk gebeuren. Bij Graboo mag je (als consument) vanaf de dag na ontvangst 30 dagen om de bestelling te hierroepen. Na je melding dat je van aankoop afziet heb je nog 14 dagen om de bestelling retour te stuuren. Je krijk bij retournering binnen enkele dagen je geld weer terug. Lees hieronder verder hoe het retourneren in zijn werk gaat.

 

Retourvoorwaarden

 

Het retourbeleid is 30 dagen vanaf de levering van het ontvangen pakket. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen.

Voor een probleemloze en traceerbare retourzending kun je het eenvoudigst je retour aanmelden door het formulier in te vullen of ons per e-mail op de hoogte te stellen via info@graboo.nlOmdat wij verschillende retourmogelijkheden bieden, raden wij u aan eerst te beslissen hoe u uw product wilt retourneren. Nadat u uw retourzending heeft aangemeld door het formulier in te vullen, volgt u de verzendinstructies die u samen met de verzendzegels per e-mail ontvangt. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ons geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@graboo.nl.

Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 3 werk dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

* Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.


Hoe kan ik mijn product retourneren?

Je kunt jouw product op meerdere manieren retourneren, afhankelijk van waar u het heeft gekocht:

 

1. Inleveren in de locatie

Voor het retourneren van kleine producten ben je van harte welkom in onze winkel. Onze klantenservice medewerkers controleren het product en als deze voldoet aan onze retourvoorwaarden, betalen we je het aankoopbedrag terug of verrekenen het direct met jouw nieuwe aankoop. Bedragen boven € 200,- worden, voor jouw en onze veiligheid, altijd op je bankrekening teruggestort door middel van retourpinnen.

 

2. Retourneren via bol.com

Ben je niet tevreden met je bestelling die je op Bol.com bij Graboo hebt besteld? Je kunt je bestelling binnen de zichttermijn van 30 dagen altijd kosteloos retourneren via bol.com. Meld je retour via de volgende instructies aan bij bol.com:

  1. Ga in je account op bol.com naar Mijn bestellingen
  2. Klik bij de desbetreffende bestelling op Details bestelling
  3. Klik vervolgens op Retour melden
  4. Via deze weg kun je een retouretiket uitprinten waarmee je de bestelling kosteloos kunt retourneren.
  5. Zodra we je retourzending hebben ontvangen, laten we je dat per e-mail weten.

Klik hier voor meer informatie over het retourproces van bol.com.

 

3. Opsturen per post (Online gekocht bij WebShop Graboo)

Om een product te retourneren dat je in onze webwinkel hebt gekocht waar het zicht momenteel bevindt, heb je een gratis retourlabel nodig. Dit kunt u eenvoudig aanvragen door het formulier in te vullen dat u op de retourpagina vindt via onderstaande knop. Volg de instructies zorgvuldig en vul het retourformulier zo volledig mogelijk in en verzend het. Dit betekent dat je er zelf verantwoordelijk voor bent dat het product goed bij ons logistieke centrum aankomt.

Omdat je zelf verantwoordelijk bent dat Graboo het product in goede staat ontvangt, raden we je aan om:

• Het product goed te verpakken.
• Alleen gebruik te maken van bekende vervoersbedrijven of van een door Graboo verstrekt verzendlabel voor PostNL bemande inleverpunten.
• Het afgiftebewijs goed te bewaren. Hier staat ook de Track en Trace-code op, waarmee je de retourzending kunt volgen.

 

U kunt uw retouraanvraag indienen door op onderstaande knop te drukken.

 


Je kan ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet.
Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Herroepings Formulier Graboo
PDF – 113,3 KB

Product ruilen?

 

Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. U kunt hiervoor contact opnemen met info@graboo.nl. Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.

 

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op via +31686430021. We proberen dan het afleveradres bij onze vervoerder te wijzigen.

 

Restitutie

Wij crediteren zo spoedig mogelijk na het aanmelden van het retourproduct via het retourportal. Dit betekent uiterlijk binnen 14 dagen, bij aantoning dat de product(en) zijn teruggestuurd. Als producten beschadigd worden teruggestuurd, kunnen wij kosten in rekening brengen. Wij brengen dit alleen in rekening als de schade een gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 

Let op: 

Zorg er altijd voor dat je de track & trace code goed bewaart om je retour te kunnen traceren!